رياضة

الخطيب يٌصرح الأهلي صوته عال في الحق ونتبع الطرق القانونية لأخذ حقوقنا

المصدر

الخطيب يٌصرح الأهلي صوته عال في الحق ونتبع الطرق القانونية لأخذ حقوقنا

قال محمود الخطيب رئيس النادي الأهلي إن النادي يتبع كل الطرق القانونية لأخذ حقوقه وصوتنا عالي في الحق والنادي عمره ما كان ضعيف ، ولكنه ليس سليط اللسان أو سباب ولا فاحش.

وأضاف الخطيب في بيان تلفزيوني انه يشعر بحزن جمهور الأهلي وقلقهم علي الفريق .. ولكن احنا بنكون زعلانين اكتر لان احنا اللي هنسأل قدام الجميع قدمنا اللي علينا ولا لأ .. في وقت الفرحة انتم بتكونوا فرحانين بينا جداً وفي الاخفاق يجب ان نتحمل دا لان دي من مسؤليتنا.

واستكمل : أنا تحدثت مع اللاعبين وقلت لهم إن من حب الجمهور ليكم ومن دعمهم بيكونوا زعلانين عشان كدة بيلوموا عليكم لانهم شايفينكن أحسن من كدة بكتير ، لكن برضه لازم نقول أن نفس اللاعيبة دي من فترة صغيرة كانت في نهائي أفريقيا وتالت كأس عالم بأداء العالم كله اتكلم عليه، فيه عوامل خارجية تؤدي أنها بتحبط لاعبيتنا ومنها التحكيم من السنة اللي فاتت وألف خط يتحط تحت التحكيم ، خليك عادل و أدي لكل واحد حقه ، هناك أخطاء تحكيمية فجة وكلها ضد الأهلي وهناك مجاملات في اتجاهات أخرى ، النادي الاهلي بيطلب العدل بس “.

وكان مجلس إدارة النادي الأهلي قرر في اجتماعه الأخير ما يلي:

• المطالبة بإقالة لجنة الحكام التي فقدت نزاهتها ومصداقيتها.

• المطالبة بإيقاف حكم الــ« VAR» في مباراة الأهلي الأخيرة لحين التحقيق معه عما بدر منه.

• عدم المشاركة في المسابقات التي ينظمها الاتحاد المصري لكرة القدم «كأس مصر – السوبر المصري» لحين تنفيذ مطالب النادي الأهلي.

• استكمال مباريات الدوري العام بالناشئين، واللاعبين العائدين من الإصابة.

قد يهمك أيضــــــــــــــــًا :

الخطيب يرفض عودة فايلر لقيادة الأهلي

”قرار من محمود الخطيب قبل مباراة الإياب أمام الرجاء المغربي

عن مصدر الخبر

المصدر

Editor

Ads Here